.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزیده ای از ویژه های روزنامه های18شهریور

«پیدا و پنهان» اعتماد

روزانه نمي نويسم

هاشمي رفسنجاني درباره انتشار خاطراتش گفت؛ حوادث و وقايع روزانه را نمي توانم به صورت کامل و جامع براي مردم بنويسم ولي همين مقدار زوايايي از تاريخ را نشان مي دهد.

واکنش موتلفه

 دبيرکل حزب موتلفه در واکنش به اظهارات اخير محمود احمدي نژاد مبني بر اينکه دولت نهم يک ريال هم به احزاب باج نداده و تا آخر هم نخواهد داد، گفت؛ «حزب موتلفه در مقابل اظهارات جديد احمدي نژاد يک سوال مطرح مي کند و آن اين است که دولت نهم آن يک مطالبه يا باجي را که حزب موتلفه اسلامي با سابقه 44 ساله مبارزه و حضور در صحنه هاي قبل و پس از پيروزي انقلاب از اين دولت يا دولت هاي قبلي داشته است را اعلام کند.»

دانشگاه بدون شرح

 برنامه تابستانه «دانشگاه، بدون شرح غ...ف» از تاريخ 5 شهريورماه تا 15 شهريورماه 1386 در مجامع کانون هاي فرهنگي و هنري دانشجويان سراسر کشور توسط دانشجويان دانشگاه صنعتي اميرکبير (پلي تکنيک تهران) برگزار شد. محور برنامه حول بازخواني حضور دانشگاه در ايران و بررسي وضعيت و چالش هاي کنوني موجود در دانشگاه بوده است که با حضور اساتيدي چون بابک احمدي، مراد فرهادپور، مقصود فراستخواه، اردشير منصوري، عليرضا سياسي راد، محمدرضا تاجيک، فريده ماشيني، محمدسعيد حنايي کاشاني و عباسي مقدم برگزار شد. همچنين اختتاميه اين برنامه ميزگردي با حضور فعالان فرهنگي و سياسي دانشگاه ها در دوره هاي مختلف بوده است.

هديه رئيس جمهور

 شنيديم در پي پيروزي تيم ملي نوجوانان محمود احمدي نژاد به هر يک از اعضاي اين تيم يک دستگاه خودرو «سمند» اهدا کرده است.

جمع آوري امضا براي توقيف

شنيديم بعد از نماز جمعه اين هفته قم براي توقيف سايت انتخاب امضا جمع آوري شده است. سايت قدس به نقل از يک منبع آگاه درباره علت اين اقدام گفت؛ عدم رعايت ادب به ساحت مقدس حضرت آيت الله مصباح يزدي، توهين مداوم به بانوي پرهيزگاري چون فاطمه رجبي، تخريب سايت هايي مثل رجانيوز و قدس و تنظيم اخبار به شکل وقيحانه، از دلايل درخواست توقيف است.

به گفته وي فيلتر ديگر نمي تواند مثمرثمر باشد، وقت آن رسيده اين رسانه توقيف شود.

«برداشت» جوان

حركتى كه در نطفه خفه شد

در حالى كه برخى فعالان سياسى در داخل كشور خود را آماده مى كردند كه بعد از انتخاب آيت الله اكبر هاشمى رفسنجانى به رياست مجلس خبرگان رهبرى موجى از تبليغات تفرقه افكنانه و برخى خواسته هاى غير قانونى مانند تقاضا از آقاى هاشمى براى ايستادگى در برابر حق قانونى شوراى نگهبان براى نظارت استصوابى را دامن بزنند، فرمان رهبر انقلاب اسلامى در ديدار با اعضاى خبرگان و هشدار به برخى رسانه هاى داخلى همنوا با بيگانگان باعث شد تا اين حركت نا معقول در نطفه خفه شود. به خصوص آن كه آيت الله هاشمى رفسنجانى نيز در اظهاراتى بيانات رهبرى را فصل الخطاب خوانده بودند. از جمله بعضى از عناصر تندرو سياسى كه همزمان با رسانه هاى خبرى مصاحبه هايى انجام داده و اظهار نظرهاى غير منطقى مطرح كرده بودند در تماس با خبرنگاران از آنان خواستند كه بخش هايى از اظهارات شان را حذف نمايند.

اذعان صهيونيست ها به نابودى رژيم اسراييل

بيشتر صهيونيست هاى ساكن فلسطين اشغالى اذعان كردند: رژيم اسراييل هيچ آينده اى ندارد و براى طولانى مدت باقى نخواهد ماند. به گزارش آريا به نقل از روزنامه صهيونيستى يديعوت آحارونوت، ساكنان اسراييل به آينده اين رژيم شك دارند و براى آن هيچ آينده اى تصور نمى كنند.

به نوشته اين روزنامه بيش از هفتاد درصد ساكنان فلسطين اشغالى از اوضاع زندگى به ويژه اوضاع امنيتى راضى نيستند و به مهاجرت از سرزمين هاى اشغالى مى انديشند.

رشد بى سابقه اسلام گرايى درآلمان

مركز اصلى ثبت احوال مخصوص مسلمانان در آلمان اعلام كرد، تعداد كسانى كه در اين كشور اسلام آورده اند به شكل بى سابقه اى در سال ۲۰۰۶ افزايش داشته است و چهار هزار نفر در مقايسه با هزار نفر سال ۲۰۰۵ به دين اسلام مشرف شده اند.

به گزارش «فردا»، «سليم عبد الله»، مدير اين مركز گفت هجده هزار آلمانى حداقل به اسلام مشرف شده اند.

وى همچنين گفته است بيشتر كسانى كه در انديشه اسلام آوردن بوده اند اقدامشان در جهت همبستگى و مخصوصا بعد از حملات يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ بوده است.

عبد الله توضيح داد: حدود ۸۰ درصد از كسانى كه مسلمان شده اند مسيحى بوده اند، در مقابل ۲۰ درصد هيچ دينى نداشته اند و ۶۰ در صد از اين افراد نيز زن بوده اند.

رايزنى دولت با مجلس درباره تحولات بودجه سال آينده

معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى رياست جمهورى رايزنى هاى خود براى پذيرش تحولات جديد لايحه بودجه سال كل كشور را در مجلس شوراى اسلامى آغاز كرده است. لايحه بودجه سال كل كشور درسه بخش تقديم مجلس مى شود كه نمايندگان مجلس فقط يك بخش از آن را بررسى و تصويب خواهند كرد. يك منبع آگاه در معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى رياست جمهورى در اين باره به ايرنا گفت: اطلاعات درباره بودجه سال آينده مفصل تر از سال هاى گذشته در اختيار مجلس قرار مى گيرد اما آن بخش كه مجلس بايد تصويب كند محدودتر از پيش خواهد بود. به گفته وى نمايندگان مجلس به جاى آن كه وقت خود را صرف تبصره ها كنند به اعداد و ارقام مهمتر كه مربوط به وزارتخانه ها ودستگاه هاى اجرايى است خواهند پرداخت. اين منبع آگاه پيش بينى كرد كه واكنش مجلس نسبت به تحول بودجه سال آينده پس از رايزنى ها و توضيحات دولت مثبت خواهد بود.

بى ثباتى سياست خارجى امريكا در مواجهه با ايران

يك روزنامه چاپ چين با بى ثبات خواندن تصميم ها و سياست خارجى امريكا تحولات در سياست هاى امريكا در برابرايران را باعث سردرگمى رسانه هاى گروهى و كشورهاى ديگر ارزيابى كرده است.

روزنامه «مردم» ارگان حزب كمونيست چين با اشاره به سابقه دشمنى امريكا با دولت و مردم ايران سياست خصمانه امريكا در قبال ايران از يك سو و دراز كردن دست استمداد از ايران براى برون رفت از بحران عراق را از تناقض هاى سياست خارجى امريكا ذكر كرده است. اين روزنامه تصريح مى كند، واشنگتن سياست هاى متغيرى دارد و درحالى كه با كشورها طرح دوستى مى ريزد ممكن است شبانه با دشمنان آنان دست بدهد و در روابط با ايران در سال گذشته نيز امريكا چنين سياستى را دنبال كرده است. به همين سبب اين احتمال كه امريكا ناگهان به گفت وگو با ايران در مساله هسته اى روى آورد دور از انتظار نيست كه اين مى تواند گامى مهم در راستاى بهبود روابط دو كشور باشد.

نيمه دوم سال، مرحله جديد امنيت اجتماعى

فرمانده نيروى انتظامى از اجراى مرحله جديد طرح ارتقاى امنيت اجتماعى و اخلاقى در كشور در نيمه دوم امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرتيپ احمدى مقدم هدف نيروى انتظامى از اجراى اين طرح را كاهش ناهنجارى ها، ايجاد رضايتمندى و افزايش اعتماد مردم به پليس دانست و گفت: با اجراى طرح هاى امنيتى علاوه بر افزايش ضريب امنيتى كشور احساس امنيت در مردم نيز افزايش يافته و درخواست مردم همواره استمرار اين گونه طرح ها است.

وى افزود: خوشبختانه در نيمسال اول شاهد كاهش جرايم مهم و امنيتى و حركت جهشى در حوزه هاى امنيتى و انضباط اجتماعى بوديم كه اميدواريم در نيمه دوم سال اين حركت تكميل شود و رضايتمندى و اعتماد مردم به پليس افزايش يابد.

۱۰ سال حبس براى سلام هيتلرى

ارتش اتريش ۳ سرباز اين كشور را به جرم دادن سلام به شيوه ارتش آلمان نازى متهم كرد. به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اين سه سرباز كه از ارتش اخراج شدند درصورت اثبات جرم به ۱۰ سال زندان محكوم خواهند شد. بنابراين گزارش، در اين جريان ظاهرا دو سرباز در فيلمى كه سرباز ديگرى با گوشى تلفن همراه خود از آنان گرفته است، در حال دادن سلام هيتلرى ديده مى شوند و سرباز ديگر نيز فرياد هاى هيتلر سر مى دهد. گفتنى است، نشان دادن هر نماد ارتش نازى در اتريش جرم است

«ديگه چه خبر؟»

روزگار سخت دانشمند ايرانى در فرانسه

دست آخر اين كه يك دانشمند ايرانى درحالى به روزهاى برگزارى دادگاه خود در فرانسه نزديك مى شود كه به گفته يك منبع آگاه، تحت فشار شديد روحى و روانى قرار دارد .پورباقر به عنوان يك مدير صنعت خودروسازى در اروپا كه از طرف شركت پژو مأموريت مهمى در مونتاژ يك نوع خودروى جديد در ايران يافته بود با اين شركت اختلافهايى پيدا كرد.

در پى اين اتفاق، او در فرانسه كه تابعيت اين كشور را نيز داراست، تحت فشارهاى شديدى قرار گرفت، به طورى كه اخيراً چند روز بازداشت و به بدترين وضع ممكن شكنجه شد. وضع وى در كشورى كه مدعى دموكراسى و رعايت حقوق بشر است، چنان افكار عمومى داخلى را تحت تأثير قرار داد كه علاوه بر وزارت خارجه، بسيارى از نمايندگان مجلس نيز به پيگيرى وضع وى حساس شده اند.

براساس همين گزارش، چند تن از اعضاى كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى با محوريت محمدنبى رودكى، نايب رئيس اين كميسيون، سفير فرانسه را براى پاسخگويى فراخواندند و بشدت نسبت به شكنجه وى تذكر دادند.

توضيح عضو هيأت رئيسه مجلس درباره تسويه وام هاى معوقه نمايندگان

خبر اول اين كه محسن كوهكن عضو هيأت رئيسه مجلس در واكنش به اين خبر كه شنيده شده در پى به تعويق افتادن بازپرداخت اقساط وام ۳۰ ميليون تومانى يكى از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس و اعتراض وى به پيگيرى اين امر از سوى هيأت رئيسه گفته: گاهى اوقات نمايندگان وام هاى كوتاه مدتى از مجلس مى گيرند كه بيشتر قرض محسوب مى شود و معمولاً نيز يكجا بازپرداخت مى شود.

وى افزوده:اين مبلغ يكجا دريافت شده و قرار بوده است يكجا بازگردانده شود كه آن همكار نماينده نتوانسته رقم مذكور را سر وقت بازپرداخت كند و اگر نتواند اين كار را بكند راه معقول تسويه آن نيز اين است كه به نحوى از حقوق آن نماينده كسر شود. كوهكن تأكيد كرده: اين پول ها عنوان وام ندارند چرا كه اساساً مجلس جايى نيست كه ۲۰ يا ۳۰ ميليون به كسى وام بدهد.

آرزوى رايس براى ورود به كاخ سفيد از سنين كودكى

خبر ديگر اين كه گلين كسلر از نويسندگان روزنامه آمريكايى واشنگتن پست اخيراً كتابى چاپ كرده كه در آن جزئياتى از زندگى كارى و شخصى كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا را درج كرده است.وى در اين كتاب با عنوان «محرم اسرار» نوشته: رايس از سنين كودكى به فكر كار كردن در كاخ سفيد بوده است و هنگامى كه در سن ۸ سالگى با پدر خود به كاخ سفيد رفته بود، جمله «روزى در كاخ سفيد كار خواهم كرد» را در آنجا گفته بود. كسلر در ادامه نوشته: انديشه هاى رايس و تصميم هاى وى تا حد زيادى تحت تأثير افكار و انديشه هاى جورج بوش است.

بى ثباتى سياست خارجى آمريكا در برابر ايران

شنيديم كه رسانه هاى چين با بى ثبات خواندن تصميم ها و سياست خارجى آمريكا، تحولات در سياست هاى واشنگتن در برابر ايران را باعث سردرگمى رسانه هاى گروهى و كشورهاى ديگر ارزيابى كرده اند.روزنامه «مردم» ارگان حزب كمونيست چين به سابقه دشمنى آمريكا با دولت و مردم ايران اشاره كرده و نوشته: سياست خصمانه آمريكا در قبال ايران از يك سو و دراز كردن دست استمداد از ايران براى برون رفت از بحران عراق از تناقض هاى سياست خارجى واشنگتن است.اين روزنامه چينى در ادامه نوشته: آمريكا برنامه هسته اى ايران را به تسليحات كشتارجمعى ارتباط مى دهد، اما خود با هندوستان فعاليت هاى هسته اى را گسترش مى دهد و حاضر به مراعات پيمان هاى بين المللى در اين زمينه نيست و نبايد فراموش كرد هند هنوز نظام بين المللى منع تكثير تسليحات هسته اى را اجرا نمى كند و جزو آن نيست.

هدف از تجاوز هوايى به سوريه اعمال فشار به ايران است

با خبر شديم كه محمد رعد، عضو شوراى مركزى حزب الله لبنان گفت: هدف از تجاوز هوايى اخير رژيم صهيونيستى به سوريه آن است كه يك مسير تجاوز هوايى ترسيم شود تا با توجه به نزديك شدن زمان طرح پرونده هسته اى ايران در آژانس بين المللى انرژى اتمى، تهران و مسئولان آژانس تحت فشار قرار گيرند.وى افزوده: ارسال پيام هاى خصمانه به منطقه از اهداف رژيم صهيونيستى است.

آمريكا: رزمايش در اقيانوس هند عليه ايران نيست

خبر رسيده كه يكى از فرماندهان ارشد نيروى دريايى آمريكا گفته: رزمايش مشترك آمريكا با ۴ كشور هند، استراليا، ژاپن و سنگاپور در سواحل هند عليه چين يا ايران نيست.درياسالار ويليام كراودر افزوده: هيچ ارتباطى ميان اين رزمايش و كشور ديگرى وجود ندارد.وى همچنين گفته: آمريكا به دنبال ايجاد پايگاه نظامى در اقيانوس هند نيست

«جهت اطلاع» جمهوری اسلامی

گرانی مرغ و لبنیات

عليرغم اعلام توزيع مواد پروتئيني با قيمت ارزان طي سه روز گذشته قيمت مرغ 1200 ريال در تهران افزايش يافت و از كيلوئي 1750 تومان به 1870 تومان رسيد . در بخش لبنيات نيز برخلاف دستورالعمل رئيس جمهور شركت هاي دولتي توليد لبنيات با توسل به يك ترفند ضمن كاهش شديد عرضه شير پاستوريزه با قيمت هاي يارانه اي (ليتري 250 تومان ) و آزاد (ليتري 450 تومان ) قيمت شير را به ليتري 600 تومان افزايش داده و به جاي شير ليتري 250 و 450 تومان شير توليدي را صرفا با قيمت 600 تومان در بسته بندي كاغذي به بازار عرضه كرده اند .

شیوع ماده مخدر جدید «پان پراگ»

جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به شيوع مصرف ماده مخدر جديدي به نام « پان پراگ » در ميان جوانان و نوجوانان كشور هشدار داد. به گزارش برنا; محمد رضا جهاني در يك نشست خبري گفت : پان پراگ يك نوع ماده مخدر ساختگي است كه عوامل سودجو آن را عنوان خوشبو كننده دهان به جوانان و نوجوانان مي فروشند. جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود : در بعضي استان ها به خصوص استان هاي شرقي كشور مصرف اين ماده مخدر در بين نوجوانان و جوانان با نام هاي « راجا » « تايتانيك » « پان عربي » « ويتامين » « ملوان زبل » « پان اسفناج » « گوتكا » « ناس خارجي » و « پان پاكستان » شيوع يافته است . وي گفت : اين مواد در پاكستان اندونزي مالزي فيليپين چين تايوان كامبوج ويتنام لائوس و هند توليد مي شود. جهاني خاطرنشان كرد : محتويات پان پراگ تركيبي از تنباك?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.